Monday, September 22, 2014

My First Tripod Pictures...

.

Err.... tripod pemberian Dr. Singa sebenarnya... Terima Kasih.

Percubaan kali pertama... di Lumut. Foto tanpa edit...


Pelabuhan Navy di waktu malam

Orang menjala udang berlatar belakangkan pelabuhan Navy

Aku tak pasti aku fokus apa sebenarnya...tapi itu orang menjala udang

Perlabuhan Navy, Lumut.. lagi..

Ini satu jeti di Lumut....shh.. rahsia





.

10 comments:

Dr Singa said...

hahahhaaa..
kalau tak guna mau kena sekeh dengan Dr Singa!!

ko guna timer tak? goyang aa..ada tripod pun goyang.. akak saspek ko petik guna jari..
ko guna setting apa Zam ?
try AV
[ akak malas Manual ]:)
ISO 100
F 11
off kan stabiliser

Nizam.Ariff said...

Dr. Singa.
Aku guna manual...waktu malam..tak pandai nak setting lg...nnt aku cuba setting yg tu lak...

CiKPuaNLawA said...

saja nak menyebok...


mengade sungguh....!!!

pi layan light trail ...

ke milky way ke ape.... hahahahaa

Nizam.Ariff said...

CPL.
Hahaha..,.
Langit kelabu...bintang dan bulan memencil...tak dpt buat...
Takpe la, biarlah aku tunggu bulan itu walau aku tahu bulan tu takkan jatuh keribaan aku....
Harapan itu pun dah cukup buat aku bahagia dan teruja...

gadisBunga™ said...

welkam to the club! jom tembak stars trail! hahahaa!!!

Syed said...

Nice job bro utk percubaan kali pertama. Kena buat lagi byk trails baru boleh lawan doc..hihi.

Nizam.Ariff said...

GB,
Aku tunggu langit cerah je ni... hahah

Syed,
Mana boleh cecah DocLion...aku selangkah ke depan, dia dah beberapa langkah ke depan lagi... teori lumba lari kura-kura dan cerpelai... hahaha

sayadankamerasaya said...

aku cerpelai!!??
kahkahkahhhhh..


* terus menggugel .. lupa rupa cerpelai macamana.. *

sudipVSsenduk said...

cerita orang-orang hebat ni saya tak pandai nak mencelah.. babai

Nizam.Ariff said...

Hmmm ....dah jumpa cerpelai? Hahaha..


SvS,
Tu tripod sumbangan je....hehe