Wednesday, May 15, 2013

Kedai mee udang bawah pokok ceri



15 comments:

Yunus Badawi said...

Sedap tak mee udangnya?

Katne tu?

CiKPuaNLawA said...

mee udang kat mana tu ..?!!

Puteri Purnama said...

Mee udang kari bawah pokok ceri,
Masa menunggu bikin panas hati;
Giliran angka tuju mesti lama lagi,
Berbaloi kah rasa mee yang dinanti.

( salam, cantik ni gambar, warna alas meja ni lawa buat tema warna baju raya tahun ini..agaknyalah hehehe..jom pantun).

Nizam.Ariff said...

GB, thanks for sharing the photo...

Kayu bernombor tu nampak klasik dan cantik...

Kalau udang katakan udang
Kalau gelama janganlah seluang
Kalau berhidang silakan berhidang
Kalau lama baiklah kupulang




.

CiKPuaNLawA said...

kalau udang di sebalik mee kari
jangan di kuis cari tenggiri
kalau sabar boleh lah menanti
kelak tidak kempunan hati..

Nizam.Ariff said...

CPL,

Jangan dikuis cari tenggiri
kelak ternampak cili api
Kalaulah ada kempunan dihati
carilah bahan masaklah sendiri




.

Puteri Purnama said...

Menjala udang diatas titi,
Untuk ramuan mee udang kari;
pantun diukir mencuit hati,
Membuat diriku senyum sendiri.

( terimakasih menceriakan hari yg.redup begini).

CiKPuaNLawA said...

wahai puteri purnama senyun lah selalu
jangan difikir hati yang redup
mee udang kari sudah di jamu
sudah pasti menjilat jari kerana sedap...

heheheh... ok tak..?!!

Telor Power said...

kuala sepetang
????

Nizam.Ariff said...

Telor,
aku tak tau...
CPL yang pegi tu..

Kesuma Angsana said...

fuh mmg best sgtlah !

CiKPuaNLawA said...

nizam...

bukan kita lahh....!!

gB la tu.....

haishhh.... nampak nho tak tengok blog...hahahaa

Nizam.Ariff said...

CPL,
hah... habis tu dah terima pantun.
aku syak GB tak berpantun.
yang berpantun tu ko dgn puteri... hahaha

gadisBunga™ said...

saya kalau karang pantun mau makan bulan...kehkehkeh!!!

Nizam.Ariff said...

GB,
aku nak tgk ko berpantun la... pleasssssss...