Sunday, May 19, 2013

Sebuah mimpi...!!!

Dino sedang mahu balik, di tangannya, dia genggam sehelai kain yang ada gambar seperti dua bakul yang ada kayu kandar. Orang kata gambar itu, adalah dacing. Dino berbaju biru - biru tua. Sedangkan orang ramai disekelilingnya berbaju birumuda. Dino mencelah melewati mereka, menyembunyikan wajah dari dipandang oleh anakmuda-anakmuda yang sedang berasak-asak di jalanraya itu, dia berjalan tunduk tunduk sambil mengamati geraklangkah kaki.
 
"Hoi kamu.! Barua...!!!", seorang anakmuda menjerkah menuding jari ke arah Dino. Dino menjadi gabra, terketar bibirnya. Ketika dia mahu mendongak, anakmuda itu sedang meluru ke arahnya, ada semangat darah muda, lalu menerpa seorang pemuda yang sedang berdiri di belakangnya... mereka bergaduh, ada tumbuk menumbuk tendang terajang. Dino teruskan langkah, semakin laju, laju, dan laju... 
 
'Orang yang paling sedikit bercakap, adalah orang yang paling banyak hasil kerjanya.' bisik Nila. Dino terbangun oleh bisikan itu, tetapi Nila tiada di sisinya... !!!
 

 
.
 
 
 
salam.
 
 
.


15 comments:

CiKPuaNLawA said...

hehehe... ingat blog sepa td...
rasa tekan betul dahhh...

sepa said...

CPL, aku dah lama tak hapdet blog. hahaha...


.

Nizam.Ariff said...

Sepa, itu gambor jin eh?

hahaha...

Telor Power said...

gambo apa tu eh

Kesuma Angsana said...

dlm maknanyer tu.. tapi confius gamabr ni lah !

Nizam.Ariff said...

Sepa,
ko kena bagi tau gambar apa ni...
Telor dan KA dah tanya...
aku pun tertanya-tanya gak nih...

tasekM said...

bukan gambor asap rokok ke..?

Nizam.Ariff said...

TM,
Dia tak isap rokok...
Aku syak itu gambor asap ubat nyamuk...

tak tau la kalau rokok kawan dia...

sepa said...

TM jawab betul...

.

Dr Singa said...

aku nampak macam xray!

Nizam.Ariff said...

sepa,
ko dah isap ke?


Dr. Singa,
hari2 tgk xray kut... hahaha

sepa said...

tak bulih nak jawab la soalan ko...! ada dokter tu... hehehe

Nizam.Ariff said...

sepa,
tu la...
ko cakap isap je, dia terus cakap 'X ray'... maknanya kat dalam x ray pun dah nampak asap rokok...

sepa said...

bulih nampak ker.?! ko jgn.! mgkn asap tuh silver nitrate eh... hahaha

Nizam.Ariff said...

sepa,
aku tak nampak sebab bukan pakar tengok filem X ray.

Dr. Singa boleh nampak kut... walau sekilas ikan di air...