Tuesday, November 6, 2012

Mutiaara-mutiara yang berhamburan...

.
Kita melompat ke tema tepi pantai pula...

Foto ini aku ambik sekitar 4pm di Pantai Puteri, Melaka beberapa bulan lepas.
Motif aku ambil foto ini ialah percikan air yang membias cahaya matahari
seolah-olah butir-butir mutiara yang baru dimuntahkan oleh tiram-tiram besar..










.

11 comments:

sepa said...

oh mutiara... sangat sinonim dengan anak nelayan, macam aku...

kenapa tidak ko ikat-ikatkan butir-butir mutiara itu,
untuk dijadikan seutas kalung...
dan kalung itu nanti,
ko kalungkan di leher seorang wanita,
yang sedang bermain pasir, di pantai itu...
wanita itu yang sedang menguis-nguis pasir,
dan yang jugak sedang mengharapkan sebutir mutiara yang terdampar di pasir pantai itu,
yang dibawa oleh gelora laut...
gelora Laut China Selatan di bulan November... (eh.! silap. Selat Melaka.!)...

:)

gadisBunga™ said...

bak mata sang bidadari yang berkaca kaca berkilauan-kilau... :)

CiKPuaNLawA said...

ku kutip mutiara ..ku jadikan barang hiasan... ihhii...

Nizam.Ariff said...

sepa,
ko nak aku kalungkan kat sapa lagi?
aku malas... hahaha



GB,
wuiihh... cantik kalau gitu...



CPL,
dan kalau ada lebih, kita jualkan... hahaha

DrSam said...

memang satu ilusi yang cantik.

tasekM said...

canteknya.
bersinor2.


.

Nizam.Ariff said...

Dr. Sam,
terima kasih.


TM,
ko cubalah pulak...

Kesuma Angsana said...

pic yg sgt2 menarik

Nizam.Ariff said...

KA,
thanks...

Rumah Kuning said...

cantik. org kelantan cakap "takleh te'"

Nizam.Ariff said...

rumah kuning,
aku tak bleh kaitkan perkataan tu la.. hahaha