Wednesday, December 12, 2012

Hikayat si Penenun Embun

.
Dia pintal embun pagi menjadi benang pelangi
Menjadi tali, menjadi pengikat rindu suci
 Ditenun menjadi tudung seri buat si wajah murni
Lalu aku datang menitipnya menjadi suri mahligai hati







... dan aku bukanlah si superhero Spiderman.




.

10 comments:

tasekM said...

canteknya...
aku suka.

tapi so far foto spider yg paling aku jatuh cinta adalah yg ko buat header tu..



.

Nizam.Ariff said...

TM,
ada lagi dalam stok.... save the best for last... tunggguuuuu....



CiKPuaNLawA said...

alaaa... ajar weiihhh.. canne tembak sarang spede tu...

hari tu jenuh dok ngejas...x berjaya ponggg... uhhuuuu

Nizam.Ariff said...

CPL,
mula-mula kena cari spider+sarangnya.
lepas tu tentukan arah cahaya matahari.
leaps tu cuba pusing-pusing cari angle pantulan cahaya dimana sarang tu nampak bersinar.
lepas tu datang dekat2.
lepas tu fokus dan snap...

senang je kan?

gadisBunga™ said...

ko memang terer menembak sarang labalaba!

Nizam.Ariff said...

GB,
Itu je la yang aku terer... benda yang dekat2 je. yang jauh-jauh aku masih gagal.... huhuhuhu

amn said...

lawa

sepa said...

eh. aku rasa baik ko buh gambar nih jadi header...
aku tengok gambar nih, lebih menggambarkan ko dan gambar ini seolah berkata... 'akulah pujangga kumira.!', yang berkelana 'alone-alone', sambil mengintai-intai, dan apakala peluang terhidang... 'klap'... shutter berbunyi.!

hehehe

*menarik sesekali tengok ada spider bangsa pemalu.!

ASH said...

1)Aku tak tahu ngan orang lain tapi gambar pokok berpintal tu macam gegar...
aku tengok macam kelabuuu jer??
.
.
.
2) gambar lelabah..yupp setuju ngan TAS.

Nizam.Ariff said...

Azani,
dia yg lawa.. aku tak


sepa,
ko minat spider ke?
aku ada banyak lagi gambar spider..



Ash,
Ada lagi kak.. nanti aku buh lagi gambor spider...