Wednesday, September 5, 2012

Jalur Gemilang....

.
Bendera Negara berkibar gagah perkasa,
Manakala rakyatnya berdiri lesu tanpa kata-kata...






Melihat segala menjadi batu permata
nun di seberang sungai sana
di sini habuannya para pemuka
yang bermuka-muka.





.

5 comments:

sepa said...

walau ko marah pada bendera itu. jangan ko pijak bendera itu...!!!

hahaha...

CiKPuaNLawA said...

ade satu malam ...tahun lepas rasanya.. mereka (pekerja bukan malaysia tapi) gantung bendera merintangi jalan raya...kebetulan kereta saya nak melepasi dr tempat itu.. ade ke dia suruh langgar je bendera malaysia yang melepek ke tanah...saya berenti saya buka tingkap kereta.. "takpa angkat dulu..kasi gantung.." dgn muka ketat jee...dia suruh2 jugak lalu.. lagi sekali "takpa angkat dulu..kasi gantung..!!!" dgn muka yang lagi ketat ... baru la mereka itu angkat dan gantung...
sungguh tak menghormati.. cuba kalu bendera negara mereka yg kita langgar2 kompom kena kejar parang...

kadang2 salah kita sendiri jugak kans.. yg suruh dorang buat keja tu sape suruh...

maap yee membebel pulop...

Nizam.Ariff said...

sepa,
aku setuju...




CPL,
prihatin... mereka yg bekerja tu tak prihatin...
awak seorang yang prihatin.... syabbasss!

Kesuma Angsana said...

terbaik ler

Nizam.Ariff said...

KA,
kebetulan lalu kat bawah bendera tu...