Tuesday, September 4, 2012

Post Raya entri....

.

Mungkin dah terlambat nak letak foto ni...
Aku nak post entri ni dekat-dekat raya hari tu tapi aku tengok ramai yang dah letak foto ketupat.
Jadi, aku simpan je la foto ni sehinggalah hari ini.
Tapi tak apa, ketupat zaman sekarang dah evergreen.













.

10 comments:

tasekM said...

jom lawan anyam ketupat!


.

kucingorengemok said...

eh dah rebus belum ni? cantik no lagi daunnya

Dr Singa said...

aku tak reti tas!!!

CiKPuaNLawA said...

kite reti anyam ketupat bawang..pasar..sate..
errr lagii...lembu..gajah..beruang...(hehehe..yang menatang tu suma tipu..)

Nizam.Ariff said...

TM,
aku johan anyam ketupat satay pada sessi jamuan raya tahun lepas kat opis aku.. keh keh keh..



Doc,
itu baru ketupat. kalau tanya anyam kain, lagi la tak boleh kut.... kakakaka



CPL,
dulu abang aku pernah buat ketupat burung siap dgn kepala dan paruh... dah macam origami..

tapi tak pasti boleh bubuh beras ke tak dalam burung tu... hahaha

CiKPuaNLawA said...

nizam,
asek abg je yang pernah... awak pernah tak... ahhaaa.....

Nizam.Ariff said...

CPL,
dah abang aku yang pandai... aku tak pandai sangat... aku tukang tengok je dgn wajah manja-comel...haha

Nizam.Ariff said...

KOG,
itu belum lagi.. masih kosong... baki yang terselamat dari direbus... hahha

sepa said...

ketupat nih susah nak anyam eh. ko ke yang anyam.?! kalau ko cakap ya.! aku tak percaya. hehehe

Nizam.Ariff said...

sepa,
tak... aku tak anyam yang tu.
aku anyam yang lain...


aku anyam awan-awan dilangit biru
menjadi selendang buat isteriku.
aku anyam bintang-bintang dimalam tenang
menjadi rantai mutiara buat isteri tersayang.

aku anyam kasih dan rindu
buatnya selimut malam yang syahdu
aku anyam roma tubuhku
buatnya pengikat cinta terpadu...





.