Wednesday, June 20, 2012

Abang Becha...

.
Ini pun salah satu foto yang tertingal dalam topik " Muzium" hari tu.
Dan stok foto aku untuk tatapan umum dah habis.
Selebihnya stok foto-foto yang untuk tatapan di atas sofa dan katil sahaja.









.

15 comments:

gadisBunga said...

aku pun ada amik gambo becha ni!

Nizam.Ariff said...

GB,
eh...tak sangka minat kita sama la... keh keh keh..

tasekM said...

dulu kt teluk intan ada org tarik beca eh..?
la ni ntah ada ke tidak ntah..



.

Nizam.Ariff said...

TM,
memang ada... dulu tarik beca untuk orang. sekarnag ni tarik beca untuk barang2 pasar je... ambik upah hantarkan barang basah ke rumah-rumah...

sepa said...

pernah naik becha kat Sibu... round town 3ringgit.

elyna mirsada said...

cntk viewnyer.=)

Nizam.Ariff said...

sepa,
ko seksa dia org bawak ko kan? upah dah la ciput...





elyna,
fotografer amatur macam tu la...

sepa said...

buku dah sampai, bang. hari isnin.

tengkiu tengkiu.

:)

Nizam.Ariff said...

Sepa,
sampul barai ke tak?
yang lain semuanya barai...

sepa said...

sampul elok lagi. dak pos handle with care... hehehe.

Hatta booking setem. cantik setem burung tuh.!

:)

Nizam.Ariff said...

sepa,
ok la tu...

ko pulak bila nak buat buku?

Kesuma Angsana said...

suka2.. nostalgik betul beca ni

Nizam.Ariff said...

Kesuma,
beberapa tahun lepas, aku ada naik di Melaka. Lepas tu aku kesian sebab kami semua berat2... tentu lenguh kaki pakcik tu... kami kasi lebih sikit la... hahaha

sepa said...

agakagak criter Azlan, boleh dibukukan, tak.?!

nanti la aku nak groupkan
1. kisah Azlan,
2. satira sosiopolitik, dan
3. inspirasi kontemporari...

iyer iyer jeh aku... tengokla kalau aku rajin.

eh. blog pertama aku dulu lebih organized, dan criternya lebih precise-concise-resourceful.

Nizam.Ariff said...

Sepa,
kalau ko tak larat nak tulis panjang-panjang, ko buat antologi cerpen jeh..

kalau itu pun ko malas, ko buat topik2 yang ko minat tapi buatlah ayat lengkap.

dan pastikan buku ko tu nanti jangan lebih daripada 135m/s sebab kalau lebih daripada tu, sampul possexpress yng RM3.50 tu tak muat.
kalau ko pos biasa macam aku buat tu pulak, setemnya mungkin lebih dari RM1.

cepattttttttttttt.... aku nak baca buah fikiran ko pulak..!

AKu bagi target sebelum habis tahun ni...