Saturday, June 16, 2012

Cicak-cicak yang tak nak bekerjasama

.
Aku dedikasikan foto ini untuk TasekMerah atas dasar cabaran foto yang aku lontarkan sendiri kepadanya.
Sepatutnya ini foto 'panning' seekor cicak namun aku gagal dalam percubaan itu.
Aku katakan 'cicak-cicak itu' kerana aku telah cuba berpuluh-puluh kali dan pada berpuluh-puluh ekor cicak
dan aku masih gagal. Sebabnya: aku tak dapat agak arah tuju cicak itu berlari 
dan kelajuan ia berlari tak konstan. Ceih..!




Lokasi: Sekitar dinding pagar Mayban Shah Alam (HQ)


Dan orang-orang yang keluar masuk ke bank itu mungkin fikir aku nak tangkap cicak untuk dibuat masak kari... ceih!






.

7 comments:

Hanamiko Sakura said...

nak shoot haiwan2 yang jenis hyper active memang susah nak buat.. :) sabar je la..

tasekM said...

kah kah.

semut api ko tak nak panning..?


:p




.

Nizam.Ariff said...

H.S,
itulah cabarannya.....
kejayaan adalah satu motivasi yg kuat.... hehehe





TM,
kalau ada yg 35mm tu boleh la...

eh, jap....

ye la.. ye la... aku tak ada lense tu.... aku sedar aku tak mampu lakukannya... huhuhuhu

sepa said...

ko tangkap buat masak kicap jeh cicakcicak itu...!!!

*atau, ko cacak ngan lidi, biar k.o., pastu ko mintak dak TM pegang sambil berlari, dan ko pun berlari sama buat panning...
eh. cuba la...

:p

Nizam.Ariff said...

Sepa,
... berlari-lari ditepian pantai... hahaha

gadisBunga™ said...

nampak cam dinding tu berbekas bentuk cicak. tulang besikah?

Nizam.Ariff said...

GB,
Tu bayang2 je..
aku ambik gambor ni waktu malam..