Friday, March 9, 2012

(2) Layang-Layang Collection...

.


Layang-layang simbolik kebebasan... bebas bermain angin, bebas melihat bumi dari sudut pandang lain, bebas mempamerkan tubuh badan dan lentok-liuknya menjadi perhatian orang...




dan... amat biasa kita lihat layang-layang yang rosak, pecah, berlubang, patah, kotor, tercemar, koyak rabak, kusam dan reput, tidak boleh melayang.... dan akan dibuang ke longkang.





.

6 comments:

gadisBunga said...

kot ye pun nak buang, buang la dalam tong sampah.

ye dak?

Aku said...

GB,
tu la... ni tak, buang merata-rata lepas tu tersumbat dan banjir....

tapi layang2 buruk jangan dibuang, ia ada jiwa yang meronta mahukan kebebasan... simpanlah...

sepa said...

bila baca kata2 ko nih. dan lps ulang2tgk2 gambo ko nih.

*aku pulak analogi-kan lelayang sbg seorg dancer; yg ada kalanya sgt2 berotot dan ada kalanya hanya yg gemalai.

:)

Aku said...

Sepa,
ye...
betul tu..

tasekM said...

analogi aku...






lelayang adalah angry bird.

amacam?

kahkah.



.

Aku said...

TM,
bulih.. bulih... ada kena tu...

batman pun ye gak.... hahahaa