Friday, March 30, 2012

Bunga-bunga sedang berkembang ... Flowers of the wild

.


Bunga Senduduk Purple ... Perpellis Sendukis sp.... keh kah keh kah...



Bunga rumput ntah-pe-ke-namanya sedang elok nak berbenih, menanti dengan penuh untuk membenih...



Yang Senduduk tu tumbuhnya di tepi kolam yang penuh dengan keladi bunting.

Yang bunga rumput ntah-pe-ke-namanya itu tumbuh di atas tanah tempat bakar sampah...

Aku tak pasti sama ada kedua-duanya boleh dibuat ulam atau tidak.




.

11 comments:

tasekM said...

rumput pun nk buat ulam...?

GB... mana tempayan smlm...?
mana..?
bak sini.





.

Aku said...

TM,
tempayan tak ada...
aku dah cakap, tak ada.. keh keh keh

sepa said...

tasekM, ko buh dia dalam labu sayong jeh... :p

gadisBunga said...

sumbat dalam botol kicap muat dak???

Aku said...

Sepa,
labu sayong kecik.... keh keh keh



GB,
tak muat la...
walau pun ibu jari aku, muncung botol tu kecil lagi.. keh keh keh..

gadisBunga said...

aku dah dapat nama rumput ke dua tuh.

Emilia sonchifolia.

heh!

Aku said...

GB,
Emilia..???

dah macam nama orang. Ok, aku syak yang mula-mula jumpa spesis tu ialah Emilia Contessa...

kenal ke pun Emilia Contessa ni?

gadisBunga said...

byk gak pokok yg mcm nama org. bila ntah aku nak jumpa spesis baru. nak gak nama aku diabadikan kat pokok.

aku tak bape kenal la emilia contessa tu. kawan skolah ko eh~

Aku said...

GB,
kawan sekolah??

kah kah kah...nampak sangat aku dah tua... penyanyi Indonesia tahun 70an. Antara lagu hits dia: Mimpi Sedih. cuba la utube. Dia ni saing2 Hetty Koes Endang la..

tapi masa tu aku pun kecik lagi... sekolah pun belum lagi kut... ko lagi la, masih kat Syurga dalam bentuk roh kut...

haniaiman said...

bila senduduk tu tukar nama eh? bukan "melastoma malabathricum' ke?..huhu..

Aku said...

LadyD,

dah tak ada org yang bagi tau aku, aku bagi nama sendiri la... keh keh keh...