Wednesday, March 28, 2012

Koleksi Bunga Raya (1)

.


Pink Sp.




Yellow Sp.



Red Sp.


Sungguh tak sangka rumah mak aku yang telah uzur itu ada pelbagai jenis pokok Bunga Raya...




.

9 comments:

gadisBunga said...

yg yellow to cantik eh? goreng tepung sedap dak?

tasekM said...

celup tepung....?

rasa nk benam je GB dalam tempayan.

keh keh.



.

Aku said...

GB,
whooaaa... ko guna balik peluru aku untuk tembak aku balik eh..?

apa nama spesis bunga tu eh?
bulgaria rayanensis sp. ke?
keh keh keh





TM,
mana nak cari tempayan zaman sekarang ni eh?

hahahaha....

sepa said...

aku tau gambar yg ke-3 itulah bunga kebangsaan... :)

.
brader, dlm hati dah ada bunga ar...

:)


.

Aku said...

Sepa,
menjelang malam jumaat... keh keh keh

sepa said...

woi... hari nih masih rabu.!

*bawak bertenang, bang. :)

Aku said...

Sepa,
eh. hari ni dah hari Khamis la...

kan aku dah cakap... hari berganti pantas... keh keh keh...

gadisBunga said...

tu Hibiscus mutabilis f. plenus.

kalau jumpa tempayan tolong kabo eh. aku pun nak beli satu.

kehkeh!

Aku said...

GB,
aku jumpa tempayan lama kat kampung...

tapi akutak boleh bagi ko, aku nak guna untuk mengangkong... keh keh keh