Thursday, March 29, 2012

Koleksi Bunga Raya (2)

.


Bunganera Rayanensis Beige sp.....(?)



Bunganera Rayanensis Velvet sp. ... keh keh keh!


Apa entah nama bunga ni. Manalah aku tau...




.

10 comments:

gadisBunga said...

Bunganera rayanensis velvet sp.

hahaha!

ok. kalini aku pulak rasa macam nak benam ko masuk tempayan!

tasekM said...

GB... aku boleh tolong benam.

haha.



.

Aku said...

GB,
weh.. aku mana muat masuk tempayan.... kakakaa





TM,
ah... ko ni. Kejap nak masukan GB ke tempayan, kejap-kejap nak masukkan aku...

sepa said...

ape ke teruk nar Nomenclature ko, bang...?

*masa kuliah biologi dulu, aku pernah mintak padi dinamakan sempena nama aku, dan lecturer tuh reserve satu nama (dgn syarat aku bulih cipta-jumpa la...)...
namanya : Oryza Sativa Hasrii... aku ingat nar sampai sekarang...

hehehe....

gadisBunga said...

pergh! lama dah aku tak dgr term nomenclature tuh. tengkiu la sepa sebab kembalikan ingatan aku. heheh!

Aku said...

Sepa,
aku ingat-ingat lupa la... yang aku tau sp. tu merujuk kepada spesis yang sama macam tu. Dan salah satu spesis pisang ada nama orang melayu.. tu je..




GB,
oleh kerana salah satu bunga tu mungkin hanya wujud di rumah mak aku, maka aku nak namakan bunga tu...

rayanensis makakupunya sp.

amacam?

gadisBunga said...

hahaha! kesian kat budak yg baru nak belajo. deme caye nanti kang naya je. haha!

Aku said...

GB,
biar dia org pening.. keh keh keh...

haniaiman said...

hakhak..hibiscus rosa-sinensis laa..

Aku said...

LadyD,
lantakkk.... kakakaka....
dah warna dia lain2, mesti nama lain2... hahaha