Saturday, February 16, 2013

Diari seorang penyanyi... yang sedang melalui jalan yang sepi, ada masanya dia silau...!

.
aku suka menyanyi, dalam nada kecil sahaja, kerana aku tahu dan aku sedar diri... suara aku hanyalah di tahap b-flet...!
...dalam nada serendah itu, tak banyak lagu yang bulih aku nyanyikan : kerana aku jugak paham, aku ada sedikit tone-deaf...!
 
ah...! kekadang, kisah apala sangat, kalau setakat menyanyi di dalam bilik air ketika sedang berkira-kira untuk menggunakan syampoo atau tidak, kerana risau kepala menjadi semakin botak...!
...atau ketika sedang memandu kreta, menuju ke belantara... dan ada silaunya...!
.
 

 
.
 
dua lagu (yang aku benar suka nyanyikan)... ialah:
1) Burung KakakTua., dan...
2) Pink bubbles go ape.

.
Some people are much too smart
They know everything before it starts

Eating wisdom with the pail
No wonder when it sticks

In your darkest hour I will sing this song for you

Cry and tell
And slander
Yell and grumble well
So loud for heaven's sake

Pink bubbles go ape!

.


salam.

.

16 comments:

Dr Singa said...

silau ahhh sepa!!!!


:)

sepa said...

Dr Singa,

...dlm silau aku nak dodoikan si Nizam tuh. harap2 lepas dia baca, dia ter-hypnotized lalu lena.!

*oya, hypnotized bukan mesmerized... hehehe

CiKPuaNLawA said...

suka gak nyanyi... dalam keta... x kira la ade org ke idak... hahahaaa.....

err.. betul lah silauuuu....

tasekM said...

ye kita serupa sepa.
aku pun suka menyanyi.

errr... guna banyak syampoo boleh botakkah?
aku ni selang sehari mesti nk syampoo kalau tak aku rasa rambut aku busuk.

*kerisauan menjelma*



.

Nizam.Ariff said...

TasekM... dan aku syak ko pun nak botak dah tu... hahahaa



Sepa: Thanks for this entri...
aku MESMERIZED.... hahaha

amn said...

korang perli aku ye?


aku tahulah aku silau kan pemandu jika berjalan di tengahari yang cerah

amn said...

korang perli aku ye?


aku tahulah aku silau kan pemandu jika berjalan di tengahari yang cerah

Nizam.Ariff said...

sepa, tasekM...!

cepat mintak maaf kat azani.... hahaha

sepa said...

azani pun dah jadi botak macam ko jugak ke.?!

*apa2 hal, mintakmahap la azani yer...

amn said...

ha ha....pakai shampoo selalu....so moral of the story,guna soap...

Nizam.Ariff said...

azani,
pakai sabun???

gadisBunga™ said...

aku tak perasan gambar ni. aku suka! rasa romantik!

Nizam.Ariff said...

GB,
jiwa ko dah masuk fasa romantik nih... mungkin 2013 adalah tahun romantik ko....

Kesuma Angsana said...

samalah kita buat apa pun suka bernyanyi2 he he he

Nizam.Ariff said...

KA,
dah kawen takpe, nasi tak hangit kalau menyanyi... kan?

Nizam.Ariff said...

KA,
dah kawen takpe, nasi tak hangit kalau menyanyi... kan?