Thursday, February 2, 2012

The red ants

 .


Mereka ini hidup secara tolong menolong...



Nampak macam bagus tetapi sebenarnya ia melindungi afid-afid penghisap cecair sap. perlahan-lahan pucuk itu pun mati... errr.... mati pucuk. Huish..!




Kerongge-kerongge yang suke conggit bontot sekalian!

Kamu jangan suka buat pasei. Kome geget teman, teman bako kome semuanyer.





.

12 comments:

kucingorengemok said...

dosaaaa nak membakor² makhluk ni

Aku said...

KOG,
abih tu, dia geget teman... sakit weh...

tak kira, teman nak bako juge... bako.. bako!

gadisBunga said...

pedih woooo kene geget kerengge!!!

lawo gambaq!

Aku said...

GB,
pernah kene ek?
boleh berkudis wooooo...

tq.

qinairaulfa. said...

style la gambo. buat macro teros pun bole.

*uit. orang perak juge ke mike? hehe ;)

Aku said...

qinairaulfa,
ye .. teman orang perak... hehehe
tu yang teman cakap bako bako tu...

sepa said...

brader, lepas kome bako, kome frame lah ye...

*(ada bunyi cakap orang perak tak.? teman idok le orang perak... hehehe...)*

teman ingat satu rangkap jeh. itupun Faisul yg ajor : Ate ngape kamu tak kabo dari tadi...

tasekM said...

aku paling pantang kerongge menyelinap masuk dalam baju.

sudipVSsenduk said...

cantik tapi geli.. terasa2 mcm kerengge tu merayap2 dkt kaki...

Aku said...

Sepa,
dekat-dekat sama tapi belum boleh serupa... hahahaa



TM,
kalau kerongge masuk baju ko, aku pun pantang gak. aku pantang nak nengok aksi ko...keh keh keh



Sudip,
masa tu memang dah kena rayap kat kaki pun, tu sebab sumpah seranah tu...

haniaiman said...

depa ckp...
apa yg penting?

p beratuq!!!!!!!!!!!!1

Aku said...

LadyD,
mana ko tau nih?
Oooo.. ko ni kerongge whisperer ek...