Wednesday, February 1, 2012

The rice / paddy field

Kalau sesiapa yang tak pernah tengok pokok 'beras' semasa mudanya... inilah dianya...


 

dan ini apabila dah hampir nak masak... mungkin dalam 3 minggu lagi bolehlah dituai, kalau cuaca mengizinkan kerana kematangan padi berkait rapat dengan cuaca hujan / panas...





.

7 comments:

tasekM said...

aku suka sawah padi.
dulu.
masa dok U dlm hutan sana.
selalu pi umah mak angkat aku kat mata ayaq.
dok depan rumah tgk sawah.
atas buaian.
then.
ada keretapi lalu.
alahai...
aku rindu life aku masa tu...


.

hairul392 said...

Budak sekarang ni susah nak tgok padi depan mata. lagi2 duk bandar.
sampai ada yang kata padi ini buah beras.

ckLah @xiiinam said...

Tiba-tiba rasa nak mengemping tengok gambar padi ni!


***Ooops, mengemping ya! Bukan mengempeng! Hihi

Aku said...

TM,
hah.. pi la pindah sana lak.. itu kan ke gaya hidup idaman?




Dak Ai,
anak ko la nanti kut..
ariff dah selalu tengok padi... hahahaa




Cklah,
apa salahnya kalau nak mengempeng.. keh keh keh...

sepa said...

*aku city boy.

ooo... cam nih rupa padi.!!!
cer ko ambik gambor padi dibelah. nak tengok rupe isin-dan-kulit nya.

:)

Azira Mohamad said...

cantiknya pic padi tuh..
rindu kt sawah blkg umah mak hurm...

Aku said...

Azira,
Aku pun sama... tapi kalau disuruh kerjakan sawah tu, belum tentu aku masih merindu lagi.... hahaha