Tuesday, January 24, 2012

The dispute of Kiambang versus Keladi Bunting...


Aku tak pasti sama ada Keladi Bunting adalah sama dengan Kiambang...



Kalaulah benar sama, maka inilah Keladi Bunting atau Kiambang... di kolam keluarga aku di kampung


... dan inilah bunganya yang berwarna ungu - lembayung...




.

7 comments:

tasekM said...

aku syak yg ni keladi bunting la.
kiambang bukan daun dia kecik2 ke..?

kat sini aku dah jumpa mana tempat nk menembak keladi bunting nih tapi bahu jln dia sempit no.
celah mana aku nk parkir kereta pun aku tak tau.
dlm jiwa dh bergelora benor nk menembak nih..
tak dpt lg..




.

Aku said...

TM,
kalau ini keladi bunting, makanya kiambang tu sebenarnya water lettuce or water salad la... tapi rasa2nya, kedua-duanya tak ada bunga pun...


masalah sekarang ni, kiambang ada bunga ke?

kucingorengemok said...

aku terbayang lagu kembara tajuk kiambang tu tukor jadi keladi bunting, kah kah

jap nak nyanyi- keladi bunting, bayangmu di air tenang

hahaha

haniaiman said...

untung la dpt snap bunga2 sp ni..tpt saya takde.ruginyeeee..............

Aku said...

KOG,
kakaka.. pelik benor bunyinyer...



Haniaiman,
tak ada?
aku pun payahnak jumpa yg berbunga ni... kena balik kampung baru jumpa...

sepa said...

aku setuju ngan dak tasekM. ini keladi bunting.

kiambang daunnya sebesar ulam pegaga, kan.? kan, tasekM.?

:)

Aku said...

sepa,
haah.. keladi bunting...