Wednesday, January 4, 2012

Ohaiyo Gozaimasse... Nihon Kara...

.

Koleksi foto di Jepun pada tahun 2007.



Institute RIKEN ... banyak penyelidikan teknologi tinggi di sini, sampai tahap nano.Juga robotik industri. Lebih kurang macam MIT la..



Ini bukan Cherry Blossoms... Ini Plum Blossoms, di sekitar RIKEN Inst.



Makan malam di tingkat 15 sebuah hotel, itu pemandangan Kota Tokyo di waktu malam, lebih kurang 9.30pm



Selepas makan, aku jalan-jalan di sekitar Tokyo. Itu bangunan 'Soap Opera' yang terkenal, entah apa namanya...



Tangga menuju ke Tokyo Big Sight... ada pameran di situ yang aku perlu uruskan



Waktu malam di sekitar hotel aku menginap. Suhu ketika itu dalam 5 degC




Lorong belakang Tokyo Big Sight, tempat aku lepak hisap rokok. Suhu siang dalam 15degC. Bulan April


Tempat yang sama tapi sudut lain. Itu teluk apa ntah, lupa namanya... Tokyo Bay kut.



Malam berikutnya aku makan di restoran Shushi bersebelahan dengan tempat pendaratan hasil laut kedua terbesar di Jepun, berhampiran Tokyo.



Ini baru pokok Cherry atau Bunga Sakura. Seminggu aku tunggu tapi tak kembang-kembang juga. Menyampah aku!





.

14 comments:

tasekM said...

sesungguhnya font ko nih buat aku pening...


.

Aku said...

TM,
Alaaa... aku baru je tukar kasi cantik macam sepa tu....

tasekM said...

ye ke...?
jap aku tgk blog sepa.
pesal blog dia aku tak pening eh...?

nnti aku komen balik.


.

Aku said...

TM,
Dahhh.... tak payah!!!

Aku dah tukau jadi Arial balik...
memanglah tak kasi aku lebih dari Sepa...

tasekM said...

blog foto dia eh..?
itu font lain la brader.

cadangan aku gini.
tajuk tak pe ko kekalkan font nih tapi tulisan dalam n3 sila ubah.

aku punya pening ke tahap rasa nak muntah.
kasihanilah aku ini...



.

tasekM said...

aloh loh loh.... tukar la.
tak pe.

cuma aku ni je yang pening.
ko tak pening tak pe...




.

Aku said...

TM,
Dahhh....


Esok-esok aku nak gunakan tulisan Sanskrit India Klasik la....

tasekM said...

kakaka...
kuat merajuk ni jam eh...?
aku syak sbb ko dah 40 la.

hehe.


.

Aku said...

TM,
Hep!... baru 35 la...

tak caya, tanya Sepa....

mamat yang TakCukupMetal said...

ko kena odit ngan TM, jugak...?!

hehehe...

Dino,

errr... ko memang baru 35... :)
*saja aku tak abiskan ayat tuh...

mamat yang TakCukupMetal said...

eh. kejap.

dikesempatan nih, aku nak ucapkan terima kasih kepada tasekM sebab kata font dlm blog foto aku ok dari dak Dino. *saja perangat Dino. :)


.

Aku said...

Sepa,
Sudahlahhh..... apa yg kat ko semuanya cantik hatta sebuah kerusi kayu ... ceh!

Dah dapat blom itu Kecubung?

tasekM said...

sepa,
ko ada macam terbau2 cemburu tak...?

keh keh keh..




.

Aku said...

TM,
aku mana cemburu2... aku terus tembak kepala jer... keh keh keh