Friday, January 6, 2012

Roses of the Mountains

Bunga kekwa??? aku tak tau...




Bnga Ros Putih.. banyakkkk!!!!!



Ros merah.... towkeh di situ kata boleh buat sirap Ros. Sirap ros yang asal memang guna kelopak bunga ros, dididihkan dengan gula pasir...



Bunga-bunga di tanah tinggi yang sempat aku suka dan ambil gambarnya...






.

6 comments:

tasekM said...

aku amik gambor bunga ros putih kat taman botanical sini... sedih... kelopak berkarat.
aku syak panas la.



.

Aku said...

TM,
karat tu aku syak baja taik kambing la...

sepa said...

kat brinchang diaorg jual seposen sekuntum. itu jam, tahun2003.

sekarang mgkn dah mahal kot.!

:)

sepa said...

kat Kundasang pun ada diaorg tanam ros, kekwa, tomato... dan ada jugak straberry.

Aku said...

Sepa,
itu jam kalau cakap pun mulut keluar wap air.. sekrang tak dah...


Kundasang tu tanah tinggi gak ke?

Yang ada beras Bario tu ke?

sepa said...

Kundasang tuh kat Sabah la brader. org yg nak panjat Gunung Kinabalu, kena landing sana dulu...