Thursday, January 5, 2012

Green-green 'grass' on highland...

Kehijauan yang renek.. tetapi umurnya renek itu mungkin melebihi 30 tahun... mungkin lebih


Bayangkanlah kalau kita bekerja dan tinggal di rumah ladang di bawah sana tu... menghirup udara segar setiap hari tetapi kehilangan segala kemajuan kota...


Is it a fair trade-off?




.

9 comments:

hairul392 said...

bila pergi ni..?

Aku said...

Dak Ai,
2 tahun lepas kut...ladang Bharat Tea

tasekM said...

kalau tgk cara dia kerjakan daun teh tu mmg ada rasa tak nak minum teh.

main pijak2 je.



.

Aku said...

TM,
ko pernah tengok ke? Aku rasa sekarang dah pakai mesin semuanya kut...

tasekM said...

pernah.
mmg pakai mesin.
tapi nak masukkan daun teh tu ke mesin.. ada yg main pijak je.



.

Aku said...

TM,
Ooo... itu teh grade untuk mamak teh tarik tu...

sepa said...

ada duduk estet sawit. lebih terceruk lg dari ladang teh tuh...
dah 12 tahun.!

...dan aku berpendapat :

kemajuan kota hanyalah untuk dinikmati. manakala,
kehidupan menghirup udara segar adalah untuk dimiliki...

cewah...! bias jeh bunyi.!

sepa said...

aku pernah ke brinchang. lama duluuuu... tahun2003. :)

Aku said...

Sepa,

Betul tu.. satu untuk dinikmati... satu lagi untuk dimiliki...


tapi kan, mana boleh memiliki udara segar... ko boleh nikmati jer.... kakaka