Wednesday, August 29, 2012

Kumbang oh kumbang...

.

Kita sudahi cerita si lalat. Pada kali ini, kita lihat pula kumbang nan seekor ini.
Kumbang yang kesepian, berseorangan menapak di atas simen yang keras, terdedah kepada pemangsa (jika ada).
Aku rasa yang ini kumbang betina sebab kalau yang jantannya mestilah bertanduk, kan?
Aku cuba cari yang jantannya kalau-kalau ada dekat-dekat situ tapi tak ada.



Aku rasa ini kumbang tahi... tapi tak ada pula abang aku bela lembu atau kambing. Tahi abang aku? tak akan lah...


Memang benar, aku terpaksa menonggeng untuk ambil foto ini kerana aku tak ada lensa yang boleh zoom sampai ke bulan. Walau pun aku menonggeng, perut aku tak cecah lantai simen, haraf ma'alum.
Jadi, tak payahlah nak bayangkan aku menonggeng macam mana...





.

6 comments:

Dr Singa said...

kumbang jantan tanduk kat hujung satu lagi

tasekM said...

doc,
itu bukan belalai ke?

kah2.


.

CiKPuaNLawA said...

kumbang bukan sekor... ade tu cer la carik celah2 pokok kelapa...

Nizam.Ariff said...

Doc,
itu bukan conet ke? hahaha



TM,
belalai tu kalau tak sunat lagi... keh keh keh...



CPL,
dari hari tu lagi asyiklah tulis 'celah-celah'... kakaka

sepa said...

eh. bukanke Rhinocheros Beetle jeh yg bertanduk. kumbang nih bangsa lain, tak.?!

Nizam.Ariff said...

sepa,
aku tak kenal la...