Sunday, August 26, 2012

Nak tukar hobi...

.


Petang tadi aku ke Alamanda.
Aku pergi ke kedai Nikon, tempat di mana aku beli Nikon aku tu.
Apabila aku tunjukkan foto-foto yang terjejas, pekerja di situ syak sensor (berfungsi sebagai retina) mungkin rosak.
Dan ironinya, kamera aku baru berumur 1 tahun 3 bulan (lebih kurang).
Bermakna, baru je habis tempoh jaminan.


Ini yang buatkan aku nak tukar hobi nih.
Hobi berkamera ini rupa-rupanya mahal.

Jadi, aku rasa nak mulakan hobi mengumpul setem.
Siapa-siapa yang nak jadi pen-pal?










.

9 comments:

sepa said...

duludulu hobi pertama aku ialah kumpul setem,
pastuh kumpul syiling,
pastuh fotografi...
.
.
pernah jugak hobi tengok bintang...


.
ko cuba pulak fishing, bang.!

.
fishing yg di air ar... di darat tak main. :)


.
eh.golf tamao.?!


.

Nizam.Ariff said...

sepa,
sebelum fotografi, hobi aku memang memancing...


bila dah jadi camni, aku rasa nak mancing balik la...


Golf? tak mao.. panas nanti gelap kulit aku...

tasekM said...

ko beli la kamera aku.
aku nak angkat kamera lain...



.

gadisBunga™ said...

ko boleh jadik tukang sponsor lens aku sebagai hobi baru. amacam, best tak?

Nizam.Ariff said...

TM,
kita tukor suka sama suka je la...

alaa.... kalau ko beli kamera baru pun, mesti ko 'tukun'kan kamera lama kan?

apa kata ko bagi aku 'pinjam' barang setahun dua...?





GB,
Alaaa... aku ingat nak belikan lensa baru untuk kamera aku tu la tapi jodohnya tak panjang la pulak.... huhuhu

doc said...

ko jangan termakan kata kata Dak Tas ...



psst....
(ko belilah kamera aku... )

Nizam.Ariff said...

Doc,
ko pun nak beli kamera baru ek....

CiKPuaNLawA said...

ape2 hobi pon mesti ade perkataan menangkap...

hehehe....

Nizam.Ariff said...

CPL,
menangkap rama-rama pun boleh gak kan?

hahahaa