Monday, August 13, 2012

Mengait memori senja...

.

Aku mencari kedamaian dari bait-bait silam
Aku ketemukannya bukan dibalik awan
tetapi diantara kiambang kecil
yang hijaunya memaut memori
tentang hijau pucuk padi
dan puyu yang menangkap belalang...











.

13 comments:

tasekM said...

puyu makan belalang eh..?
kelaassssss kau puyu...




.

gadisBunga™ said...

lepas tu tangkap puyu, kite buat pekasam. yeah!

Nizam.Ariff said...

Tasek, GB,

aku punya memoir tu punyalah menggamit perasaan tapi nak kena pekasam gak akhirnya.. huhhuuh

CPLUmiYGKiuT said...

belalang boleh makan ke..?..

dulu masa kecik2.. slalu tangkap blalang kunyit...

dorang ckp boleh makan.. saya tak sanggup tapi...

tetiba kembang tekak...

Nizam.Ariff said...

CPL,
boleh.. boleh...
digoreng rangup..
salut tepung pun sedap gak...



tapi aku tak pernah makan la...
aku cuma tgk kat Bangkok itu hari...

doc said...

chop..
apakebenda batang berjurai jurai tu?

Nizam.Ariff said...

Doc,
err.... kalau aku kata Ekor Naga, nanti batal lak pahala pose aku eh...


itu pelepah kelapa sawit yang dah reput...

itulah simbolik foto tu. yang mereput dan yang biak menghijau...

Kesuma Angsana said...

terbaiklah!

Nizam.Ariff said...

KA,
ada ikan puyu dalam tuu..

doc said...

hahhaaaaaa....

aku anak bandar...

Nizam.Ariff said...

Doc,
weh.. kat bandar pun berlambak pokok kelapa sawit sebagai hiasan lanskap la...hahaha

tapi tu la, pelepah reput mana ada.. semuanya kena kemas cantik..

sepa said...

ko pernah mainmandimandi kat air tu ke bang?

Nizam.Ariff said...

sepa,
memanglah.. berkubang... terjun tiruk.

tapi dulu la, sama airnya masih segar dan mengalir.