Wednesday, April 11, 2012

buluh manis

.

rebung buluh jenis manis. boleh terus makan begitu saja
tak payah nak direbus dulu.
rasanya macam umbut kelapa.
kalau aku tanam spesis ni dalam 2 ekar, aku boleh
jadi usahawan tani berjaya tak?
tapi sebelum tu, apa spesis buluh ni..?










.

6 comments:

sepa said...

aku pernah makan rebung nih, tp yg dah dimasak. mmg sedap, brader.

nama.? sori, bang. tak tau.

Aku said...

sepa,
rebung fresh lagi sedap weh.... nyum!

haniaiman said...

rebung tu kalau kat kg aku masak lemak campur pucuk paku sedap tau..ko tak caya cuba try.

Aku said...

LadyD,
tak tau nak masaknya....
masak lemak rebung pun dah sedap tau.. campur dengan 'babat' atau perut lembu/.... perghhh..

tasekM said...

aku masak lemak putih rebung buh udang kering pun aku layannnn...
ada pulak sambal belacan bubuh kuinin.
gelama masam n kembung goreng.
kicap tamin.


katakanlah aku kat sebelah ko dgn makanan semua tu.
ko buat2 baik tak dgn aku..?

keh keh.


.

Aku said...

TM,
tak... aku tak buat baik sebaliknya aku buat jahat...

Aku rampas je makanan tu tanpa banyak soal, tak payah tanya-tanya.. kan ke gitu gayanye?
keh keh keh