Tuesday, April 24, 2012

Malam-malam dingin membeku...

.

Agak-agak ada nampak UFO tak?



Bintang tu bentuk memanjang bukan sebab kamera aku bergerak tetapi sebab bumi yang berputar. Masa dedahan lebih kurang 10s kut... aku tak check pula.






.

11 comments:

amn said...
This comment has been removed by the author.
amn said...

lefthanded

amn said...
This comment has been removed by the author.
tasekM said...

ss 4.0s
focal length 20.0mm
f/3.8
iso 1400

amn said...

sori tas..
wifi aku slow amt...

gadisBunga said...

ko nak buat starstrail eh?

kalau 10 saat dah boleh nampak cemni...1 minit mesti lagi panjang kan? kene cari tempat tak berawan dan bebas bulan. hmmm~

Aku said...

amn,
tukar wifi tu kut...
atau bilik tu kebal sangat tu kut....



Tas,
aku ada versi 10s punya tapi dah terlalu overexposure la...



GB,
aku tak terfikir nak buat startrail...
tapi bila ko dah cakap tu, aku rasa aku nak buat la sekali..
jom buat?

gadisBunga said...

jom. aku akan start cari port bermula malam ni. huhuhu~

Aku said...

GB,
aku mana nak cari port gelap kat S.Alam ni..? huuhuhu...

sepa said...

dino, tangkap startrail kat tepi pantai...
manala tau, kot2 ko ter-capture hantu kapal Titanic.

*eh tahun nih ulangtahun ke100 Titanic tgglam...
hantunya mgkn tua sket...
:D

Aku said...

sepa,
pantai kat selangor ni terang-terang la..
ganggu cahaya nanti...