Thursday, April 19, 2012

The fading escalators...

.

Tak sangka eskalator bergerak laju sebenarnya.
Aku perasan apabila foto-foto ini diambil.

Maksud aku, kelajuan yang relatif kepada orang yang berjalan diatas lantai rata.









Tempat yang sama tetapi masa yang berlainan...




.

12 comments:

tasekM said...

kejap nak save jap nk tgk shutter speed berapa...

tasekM said...

ok.

yg atas 1.0s
yg bwh 0.6s.


lagi lambat mau hilang terus org2 tu.
hehe.

Aku said...

TM,
boleh check eh..? aku tak tau pulak.. rupa2nya ke save baru keluar properties tu...


kalau 10s, orang tu dah sampai kat atas dah... hilang terus...

gadisBunga said...

kalo lagi lama shutter lagi panjang trail orang tuh. jap aku nak tgk ko ada reply tak soalan aku pasal tipod tuh?

Aku said...

GB,
dah.. aku dah reply.
Aku tak ada tripod...

Ada sesiapa nak sponsor tripod kat aku tak?

Aku guna Nikon3100 jer...

sepa said...

aku konpius la...!!!

bulih tak ko suruh tasekM ke,
gadisBunga ke...
...jadi model.

*caranya camnih.
1. kat eskalator naik, ko suruh tasekM berjalan turun.!
2. kat eskalator turun, ko suruh
gadisBunga pulak berjalan naik.!

...ko timing la, siapa yang bulih sampai dulu.

:)

.
eh. jangan lupak ambik gambarnya sekali...!!!


.

Aku said...

sepa,
eh.. ko bagi satu idea la..

kalaulah model tu berjalan melawan eskalator yang bergerak, mesti foto tu nanti nampak macam semuanya bergerak tetapi model tu macam pegun..

pergh.... payah nak buat tu
tapi kalau berjaya, mesti org terfikir camner nak buat....

gadisBunga said...

heyyyy..aku suka sepa nyer idea. nak amik sape jadik model eh???

Aku said...

GB,
tu la... tapi macam mana nak pastikan model tu bergerak tetapi tak goyang2...?

kalau tak nanti imej model tu blurrr... kena fikirkan...

tasekM said...

aku kalau jd model mmg sepanjang melawan arus eskalator aku tunjuk penumbuk.

kahkah.



.

sepa said...

Dino, cancel...!!! tak payah susahsusah. risau aku,
ada yg kena baling ngan selipar, atau, kena
penumbuk.!

.
satu cara :
ko ambik gambar di posisi yg sama, dua kali.
satu yg ada kaburkabur tuh,
satu pulak yg terang...
pastu, ko guna photoshop, ko layerkan.
yang terang tuh jadikan layer kedua...
dan... layer kedua ko fadekan sampai 70percent.

.

Aku said...

TM,
ko ni asyik nak bertumbuk je eh...?



Sepa,
Ooo.... gitu...
tapi aku tak nak buat camtu la...
tak ada tripod, mesti lari punya... double vision karang... kakaka