Sunday, April 1, 2012

Buah yang banyak bulu...

.


Buah yang berbulu.. tapi bukan buah rambutan atau pulasan...antara tumbuhan yang menjalar di semak samun dan banyak terdapat di kawasan tanah pamah dengan ketinggian di bawah 18,000 inci dari paras Laut Sulu




Masa kecik-kecik dulu aku pernah makan buah ni. Kalau dah masak ranum, warnanya kuning. Bila dah cerdik sikit, aku tak makan dah buah ni...




.

8 comments:

tasekM said...

aku pun makan gak kecik2 dulu.
dalam dia ada biji hitam kecik2, kan..?
kalau nasib tak baik.
tekak ko gatal lepas makan buah nih..




.

Aku said...

TM,
eh, pesal gatal ek? alergik ?

sepa said...

akupun pernah makan. kat tepi pantai byk nar, tumbuh menjalar...

:)

*kita panggil buah letop, sebab, kalau buahnya dah masak, dan kita terlambat petik, ia dah meletop. macam buah getah, aku agak.

Aku said...

Sepa,
aku tau buah tu pecah bila ranum
tapi tak tahu pulak pecah dia sampai bunyi meletup...

Azira Mohamad said...

hahaha...aku pun makan. Suka sgt duk cari kt tepi tiang lampu jalan ms kecik2 dulu. Skrg mcm ko kata la..bila dh cerdik dh xmkn dh buah. trasa takut plak..mcm beracun je kah kah..

Aku said...

Azira,
rasa dia pun bukannya sedap sangat.. masam-masam gitu...

eh, aku lupa rasanya.. dah lama tak makan... tak sanggup nak makan..

gadisBunga said...

aku penah jugak jama buah berbulu ni dulu, masa kecik2. budak mana tah ajar aku.

korang penah mkn buah ceri tak? masa kecik dulu aku berebut dgn burung nak makan ceri. bila dah besor ni pandang gitu je, sentuh pun tak nak dah. nape eh?

Aku said...

GB,
buah ceri aku pernah makan ... manis tapi meloyakanla...

dan memang benar, kena berebut dengan burung.... hahaha